خدمات پس از چاپ

ارائه انواع خدمات پس از جاپ کارن برچسب پویا

خدمات پس از چاپ کارن برچسب پویا

پس از چاپ ‌طرح بر روی لیبل ،بسته به نیاز مشتری میتوان خدمات گسترده ای را برروی آن اعمال کرد. در این قسمت با واژه هایی همچون قالب، برش ،پوشال برداری، ورنی (یووی) ، سلفون کشی یاهمان لمینت به صورت مات و براق و گرم کوب در رنگهای مختلف طلایی، نقره ای و…روبرو هستیم که درادامه با برخی از این واژه ها به اختصار آشنا میشویم.

کارن برچسب پویا ، با بیش از یک دهه فعالیت مستمر و تجربه کاری ، واحد نمونه تولید و چاپ انواع لیبل می باشد. این مجموعه علاوه بر انجام خدماتی چون چاپ انواع لیبل پشت چسبدار و عرضه انواع ریبون وکس و ریبون رزین ، خدمات مختلفی در مراحل پس از چاپ را به مشتریان خود ارائه می دهد.

طیف گسترده خدمات پس از چاپ

قالب

در صورتیکه لیبل نیازمند به برش خاصی باشد از قالب با تیغه های کوتاه که برروی پلکسی قرار دارند استفاده میشود و یا از قالب های مغناطیسی جهت قالب زدن لیبل و پوشالبرداری استفاده میگردد که طبق طرح و سایز مورد نظر با ابعاد دقیق، ساخت قالب انجام میپذیرد.

پوشالبرداری

پس از عملیات چاپ لیبل، هنگام قالب زدن دور تا دور لیبل به سایز و طرح مورد نظر لبه های اضافه لیبل که به وسیله قالب از دور لیبل جدا شده است به وسیله دستگاه پوشالگیر نصب بر روی دستگاه از روی لیبل جدا شده و به عنوان ضایعات دور لیبل دور ریز می شود . به این فرایند جداسازی پوشالبرداری میگویند که این عمل باعث سهولت در استفاده از لیبل بر روی دستگاه لیبل زن و یا استفاده به صورت دستی میگردد و همچنین باعث صرفه جویی در وقت و زمان میگردد.

مراحل دایکات و پوشالبرداری در کارن برچسب پویا

یووی ( ورنی )

یووی در ماشین آلات چاپ فلکسو به عنوان آخرین لایه مورد استفاده در چاپ بشمار میرود که بصورت لایه حفاظتی برروی لیبل قرار میگیرد.
این نوع پوشش روی لیبل در براق تر شدن رویه لیبل تاثیر دارد که به صورت مختلف بر روی لیبل نمایان میگردد. یووی در دو نوع مات و براق انجام میشود و از پایداری بسیار بالایی در فرآیند پوشش دهی برخوردار بوده و مشخصه های کاربردی کاملا پایداری دارند.

سلفون (لمینت)

پوشش سلفون، پوشش نازک پلاستیکی که بر روی لیبل مورد نظر بعد از عملیات چاپ لحاظ میگردد که علاوه بر افزایش زیبایی لیبل چاپی باعث بالا رفتن مقاومت لیبل در برابر پارگی ورطوبت و عوامل زیست محیطی نظیر باد و باران و نور آفتاب میگردد. سلفون در دو نوع مات و براق وجود دارد که سلفون مات باعث تیره و کدر شدن جزئی لیبل، و در مقابل سلفون براق باعث شفافیت و براق شدن لیبل میگردد که هر دو نوع سلفون بسته به شرایط ،مورد استفاده قرار میگیرند.

طلاکوب یا گرم کوب

یکی دیگر از خدمات پس از چاپ و مهمترین مرحله چاپ که در زیبایی و کیفیت هرنوع محصول چاپی نقش فوق الفاده ای ایفا میکند، چاپ گرم کوب است که اصطلاحا به آن چاپ طلاکوب گفته میشود که با توجه به تنوع بسیار بالا و رنگبندی بسیار زیاد که تاثیر زیادی در کیفیت و جذابیت ظاهری لیبل میگذارد. نوار طلاکوب در عرض ها و متراژ مختلف در بازار یافت میگردد.
استفاده از چاپ طلاکوب بر روی تمامی متریال ها از جمله: کاغذی، صدفی و ترانسپارنت قابل انجام میباشد.در طلاکوب از فشار و حرارت برای انتقال لایه طلا از روی فیلم پلی استر بر روی لیبل استفاده می گردد.طلاکوب یا نقره کوب به وسیله کلیشه های فلزی ۲ میل و ۳ میل و حرارت بالای دستگاه صورت میگیرد.چاپ با کلیشه طلاکوب، چاپی بسیار زیبا و درخشان است که در رنگهای نقره ای، طلایی، آبی، قرمز و….وجود دارد.معادل انگلیسی چاپ طلاکوب Foil Stamp است.طلاکوب کاملا سلیقه ای است که نمونه چاپ برای ایجاد جلوه های خیره کننده بکار میرود‌.

نمونه محصولات طلاکوب و نقره کوب کارن برچسب پویا